Sidor

torsdag 5 juni 2014

Nytt personbästa på gös!

 
I fredags tog jag med mig båten till mina vänner Micke & Anna, vi tänkte att vi kunde ta en tur på sjön efter att vi ätit.

Vi kom ut på sjön när solen börjat gå ner, och jag hade tagit med trollingspöna ifall Micke var sugen på att testa lite kvälls/nattrolling efter gös. Vi fick ut spöna och elmotorn förde oss fram i tystnad den fina och lugna kvällen.

Efter säkert en timmes trolling så får jag ett hugg på ett av mina spön. Känner att det är ganska tungt, men händer inget mer, så jag misstänker att det är en gädda som stretar emot. Men efter att jag har fått in den halvvägs så börjar de typiska gösknyckarna komma i spöt, och det känns riktigt kul.

Jag säger till Micke att den inte är så stor för att inte pressa honom när han ska håva. Micke lyckas till slut håva den, och jag ser att den verkar fin! För mig innebar det ett nytt PB, en fin gös på 5,4 kg! Den var ganska lång, mätte den lite slarvigt och snabbt, men var nära 85 cm, om jag inte gjorde helt fel i euforin. Det var en Nils Master 18cm i färg 90 som var det rätta denna kvällen. Härligt att få en fin fisk i min Alumacraft Escape 145 Tiller med, inte många fiskar som velat komma upp den senaste tiden.

 Detta blev den enda fisken denna kväll, några missade hugg. Men oerhört skönt att få en fin fisk, det var längesedan, och det behövdes i den nya båten. Så nu har jag fått nytändning :D

http://photos-d.ak.instagram.com/hphotos-ak-xap1/10375767_537379563033435_1116584406_n.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar