Sidor

tisdag 14 juni 2011

Kvällsgädda i Tydingesjön

Jag, Erik och Martin drog ut några timmar ikväll, med förhoppningar om att fånga lite gädda. Jag har bara fiskat där en gång tidigare och då tog vi en hel del smågäddor. Det började segt men Erik hade några fiskar på som han tappade. Efter att ha tappat tre fiskar så lyckas han kroka en 2,5 kilos gädda som var ursinnig, och bjöd upp till dans. Var svår att återutsätta igen men efter ett tag simmade den i väg i det 20 gradiga vattnet.

Vi körde lite klassisk bonnatrolling mellan fiskplatserna och jag gav Erik spöt med min killer frog på, jag skulle nämligen packa ner vågen och fixa lite med mitt jerk. Men precis när vågen är nerpackad så ser jag en gädda som går baserk på grodan, flyger upp i luften och ser ut att vara en fin fisk. Erik drillar hårt och den kämpar bra och drar ut många gånger. Till slut kan jag landa en kort tjock 4 kilos gädda, kul fight och bra kondis, kul! Jag och Martin blev utan fisk, men så är det ibland, kan inte alltid vara gäddkung, skönt att fiska i goda vänners lag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar