Sidor

onsdag 4 augusti 2010

En vacker dag i Helge å

Igår var jag (Albin) och Erik ute i Helge å, underbart vacker! Lugnt och stilla, växlande molnighet ca 22 grader i luften kanske 18 grader i vattnet. Vattenståndet höll normalnivå, vilket var skönt. Idag ville vi ha lite sommar-gädda och gärna fina abborrar, men blev inte så mycket av den varan. Vi glindrade mycket uppåt i ån och stannade och kastade där vi tycket det skulle kunna finnas fisk. Jag lyckades kroka en liten gädda på 3 hg med mitt UL-spö, när gäddan kom intill båten hoppade den upp i luften och bet av linan då jag inte hade någon tafs på min abborre-wobbler. En stund efter besvikelsen över att framför allt blivit av med min wobbler, så rör sig Eriks spö, då hade gäddan lyckats fastna med men wobblern i hans lina och vi fick upp både wobblern och gäddan, kul! Sedan fick jag och Erik en varsin liten abborre, mer än så blev det inte, men en underbar dag och kväll, då gör det inte så mycket att man inte får stor fisk.


2 kommentarer:

  1. HAHAH "Tuff & hård, druckit tre cider päron va!" Klockrent RockHåkan!

    Skön blogg ni har grabbar! Jag lägger till den i RSS:en, här ska följas.

    / Palle

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja Erik gillar när jag kör Rock-Håkan :p
    Tack ska du ha palle, kul att du följer den, det gör ju att man vill fortsätta uppdatera.
    Tyvärr får vi ställa in turen för imorgon då det ska blåsa och regna i massor.
    Din blogg var inte heller tokig, kommer kika in där med!

    /Albin

    SvaraRadera