Sidor

tisdag 7 december 2010

Ismetepremiär

Äntligen så ligger isarna och jag som inför säsongen investerat i ismetespö kunde göra mitt första ismetepass! Jag fick äran att följa med Anton och hans vän Mattias till en skogssjö i de djupa småländska skogarna. Jag anlände vid 8-tiden och mina ismetegudier hade förberett hålen till mig så det vara bara att rigga spöna. En perfekt dag, som nästan var helt vindstilla och -1 grad, lite mycket snö bara. Första hugget kom vid 9-tiden på Mattias spö, alltid spännande, särskilt första! Första fisken visade sig vara dagens största, prick 7 kg! Härlig start! Kort därefter blev det en fällning på Anton spö och han kunde landa en 2 kg gädda. Där efter följde lite frukost och tips till mig med allt vad gäller tafsar, riggar och annan utrustning som förenklar ismetet. Men nästa fällning kom på mitt spö! Det blev en gädda strax under 2 kg. Kul! Första ismetegäddan! Sedan flöt dagen på, min största blev på ca 3,5 kg och tyvärr tappade jag en lite större på grund av dåligt mothugg antagligen, men man lär ju sig av misstagen som tur är.

Oerhört kul med isfiske, och en trevlig dag! Vi landade totalt ca 15 gäddor, hade väl 20 kontakter ungefär. Jag fick 4 st, Anton 3 st och Mattias 7-8 st, han fick ju även dagens största! Tackar för en härlig dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar