Sidor

torsdag 13 oktober 2011

Test av ny sjö

Idag åkte jag och Erik ut för att testa en ny sjö. Levrasjön. Förutsättningarna kanske inte var de optimala, men det kändes hett trots nordlig vind och klarblå himmel. Det visade sig att man inte ska jerka i denna sjön. Väldigt djup och klar sjö. 10 m från stranden kunde det ofta vara 7 m djupt, inte riktigt vad jag är van vid, ute på djupet var det ca 15 m. Så mina shallow jerks funkade sådär. 4 meters djup såg man botten utan problem, inte heller det är jag van vid, så ja lite uppgivet var det allt. Efter några timmar lyckades jag i alla fall kroka en lite snipa. Men efter ett tag gav vi upp och åkte vidare.
Gäddan från Levrasjön som saknade bakfena.


Vi bestämde oss för att testa kusten lite innan hemfärd, och åkte till Tosteberga. Kändes hetare för min del i alla fall. lite mer kuperad botten, med sand, sten och tång. Krokade två mindre gäddor innan vi åkte hem. Erik blev tyvärr utan fisk.

Väldigt segt fiske just nu, men får hoppas det släpper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar