Sidor

onsdag 5 januari 2011

Ismete med Henning

Idag gav jag mig ut på nytt vatten med min brorson Henning som är 11 år. Vi var på plats vid halv åtta och började borra upp hål. Strax efter åtta så hade vi alla sju spön ute. Det dröjde ca 20 min innan första hugget kom. Jag fick 2-3 gäddor på mina spön i 1-2 kgs storlek. Strax innan tio så fick Henning sin första gädda 2011! Skönt för honom, en rackare på 1,5 kg. Vi lyckades lura någon liten var till, och jag fick en på 3,1 kg, största för i år.

Vid halv tolv-tiden så ber jag Henning gå och hälla lite olja i hålen som vi nyss gett ny betesfisk, medan jag går och byter en vippa längre bort. När jag är på väg tillbaka så ser jag att vippan vid det hålet Henning nyss varit vid löser ut, och ber honom kolla det. Jag går och hämtar materialet för C&R, och ser hur Henning gör ett perfekt mothugg och börjar drilla fisk, allt efter hur jag har lärt honom. När jag kommer fram så verkar det vara lite finare fisk. Hennings gamla rekord är 2,5 kg, så jag kände att detta bör vara större. Upp kommer en fin gädda på 4,6 kg 85 cm lång! Kul för Henning som fick sätta nytt rekord! Gäddkungen Jr. som jag numera kallar honom, blev väldigt stolt och är nog fast i fisket nu! Härligt! Dagen slutade med åtta landade gäddor av nio hugg.

3,1 kg, stort huvud och liten kropp.
Henning med sitt nya pb! 4,6 kg.









2 kommentarer:

  1. Du får bra med fisk mer än vad jag får, två bompass nu.

    Gratta brorsonen till PB super fin gädda.

    /Renz

    SvaraRadera
  2. Ja det var riktigt kul för honom! Ska hälsa honom :)

    SvaraRadera