Sidor

tisdag 25 januari 2011

Ismeteträff med Ichtys

I lördags så stack vi ut ett gäng grabbar från Ichtys. Jag, Jonannes, jojje, Erik och Björn med barn. Dagen började inte helt optimalt kan man säga. När jag står hemma och ska göra i ordning det sista för att åka så ringer Johannes och säger att han har glömt sina spön på perrongen och fick hoppa av tåget och vända för att hämta dem. Björn skulle också komma lite senare eftersom han skulle ha sina barn med sig.

Jag, Erik och jojje gav oss ut och fick delvis bära pulkan då det var en del barmark. Jag råkade sätta ner pulkan lite snabbt så att hinken med mörtarna välter och allt åker ut. PANIK! Vi springer snabbt iväg för att hugga hål i iskanten på en översvämmad pöl och fyller på med jojjes vattenflaskor och lervatten. När Erik sedan ska lyfta upp mörthinken så går handtaget av och vi fick göra om samma sak igen. Då kände jag mig lite uppgiven.

Fisket innebar inga monster, dock så blev det väldigt kul för Björns barn som alla fick nytt personbästa. Totalt fick vi 15 gäddor, men bara små. En härlig dag med fint väder, det enda som saknades var de stora damerna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar