Sidor

tisdag 18 januari 2011

Töande ismete

Idag blev det en liten kort tur. Hade egentligen inte tänkt fiska, men min vän Rickard skulle ändå förbi sjön och kolla om isen kunde bli duglig för skridskor, så jag stack ut några timmar. Alla spön var inte i förens halv tolv och strax efter att Rickard kommit ut på isen så kom första hugget. En liten 1 kgs gädda. Efter det blev det en stulen mört, antagligen av minisnipan som kom upp strax därefter.

Blev av med ytterligare en mört, men till slut kom det upp en gädda på knappt 2 kg. De små gäddorna gjorde överraskande hårda fällningar och drog minsann lite lina, så många gånger trodde jag på lite större fisk än vad som kom upp. Ett helt klart ett godkänt pass, då många andra verkar ha det trögt med fisket just nu. Och jag fick ju tre fiskar på 3 timmar fiske. Undrar bara när den lite större dyker upp? Det blir i alla fall ett pass på lördag, sen om det blir något mer innan det får vädret bestämma känns det som.  Isen var dock över förväntan idag, inte mycket smältvatten, utan det verkade rinna undan i kanterna och ner i hål i isen. Man hörde hur det porlade över allt. Och på många håll är isen fortfarande 25 cm tjock, det är bara skitisen som ligger överst som försvinner, vilket jag ser som positivt.





5 kommentarer:

  1. hehehehhee kul läsning jag gick bom båda dagarna i helgen.

    ha det gött

    /Renz

    SvaraRadera
  2. Du är så söt med dina fiskar, albin ;)

    Gött med passion.

    - Obben

    SvaraRadera
  3. Tack Obben, man måste ju ha lite passion, annars blir det ju inte kul :)

    SvaraRadera
  4. Segt Renz! Men när det hugger hos dig så är det ju de stora damerna som vill upp ;)

    SvaraRadera
  5. Herr Albin

    Jag tror du får byta fiske plats där är dom stora heheheheh

    /Renz

    SvaraRadera