Sidor

torsdag 31 mars 2011

Första gäddan på öppet vatten

Idag var jag och Johannes ute för att ta lite förleksgädda. Tyvärr regnade det en hel del, man kan säga att det småregnade hela tiden. Blåste tyvärr ostlig vind, så vi skyller på det, för fisket var inte så bra som vi hoppats på direkt.

Jag lyckades lura en gädda  efter ca 30 min fiske, som vägde ca 3 kg. Den slukade i sig min nya plast McTail av modell finmört. Vi trodde att det skulle släppa, men icke. Efter en stund lyckas jag lura en liten minigädda att hugga på min Jaraal Healer. Vi testade allt möjligt, men det var kallt, ca 4 grader i luften, och vattnet höll 3-4 grader. Mot slutet lyckades Johannes få en liten minigädda, och det var allt vi lyckades få upp idag. Vi såg en del vak och skrämde några fiskar.


Dagens första och största

Väldigt nöjd med rulle, lina och spö :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar