Sidor

lördag 5 mars 2011

Gäddhäng

Idag följde Trobäck med mig ut på isen, hans fösta ismetestur. Vi hade mina sju spön med oss och bestämde oss för att köra vartannat hugg. Ganska snabbt började det hugga, i första hålet kunde vi landa en liten 3 kg fisk. Gäddorna var tokiga idag, när jag precis hade riggat hål 4 så högg en gädda direkt 5 sek efter att jag hade sänkt ner mörten. och vid flera tillfällen kom det nya gäddor och högg på de nya mörtarna som kom ner i hålet.

Strax innan 10 så är det Trobäcks tur att ta spöt. Och medan han drillar sin fisk så fäller det på ett annat spö som jag tar han om.  Trobäck landade en gädda på 3,5. Jag känner att min fisk är fin och ber honom komma till undsättning med C&R-prylarna. Men han väljer att slänga i ny mört först och får då hugg direkt igen! Har hinner landa en fisk på 4 kg innan han kommer till mig. Och jag får upp en riktigt fet gädda på 6,6 kg. En stund senare så får jag en på 4,8 och på 2 timmars fiske har vi redan hunnit få 10 gäddor!

Idag fick Trobäck även slå nytt rekord, tillslut lyckades han landa en fin fisk på 5,8 kg, som innebar att han gick från 4,2 kg till 5,8 kg i nytt personbästa, grattis!

En riktigt härlig dag, inte minst de första två timmarna, galet fiske! Riktigt kul! Slutade med 14 landade gäddor och totalt 17 hugg. Jag höjde ju mitt ismetespersonbästa med 1 hg med, viktigt! Och det var ju en trevlig fisk med riktigt härlig kondition!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar