Sidor

fredag 22 oktober 2010

Efter regn kommer solsken

Idag var jag och Trobäck ute på en tur i Hammarsjön, Dagen började med klart och stilla väder. Tog ett tag innan jag fick igång motorn, till slut fick jag igång dem efter att ha pillar lite på tändstiftskabeln. Efter ett par timmar fiskade utan napp, så ser vi ett oväder närma sig, och vi beslutar oss för att försöka köra hemåt innan det kommer. Men mitt ute på sjön så kommer en storm med snöblandat regn, och det sved. Allt vände, det fina klara vädret med lite växlande molnighet blev till en svart himmel. Men efter en stund var det över och solen kom lika snabbt igen med en vacker regnbåge. Vi gav turen några kast till och efter en stunds nötande krokar Trobäck ett monster på nästan 0,7 kg! Men som tur var så gick jag inte hem lottlös, fick en på 0,96 kg innan vi skulle hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar