Sidor

lördag 30 oktober 2010

Tydingesjön

Idag gav jag och tobbe oss ut på Tydingesjön för första gången. Mötte Martin, Carl och Adam där och bestämde att det skulle tävlas mellan båtarna. Vi började beta av vikarna och i första viken lyckas jag till slut kroka en slug 1,5 kg gädda som var efter och på mitt buster flera gånger innan den till slut kom som en raket från botten inne vid båten och krokade sig själv i alla 6 hullingarna. Nästa stopp tar tobbe en på 2,4 och sedan glindrade vi påväg till nästa vik och tobbe får en 2,6 kg och jag en strax under kilot på glindringen med jerk! Därefter så vill inte gäddorna längre ha mitt bete, har en del hugg, men inte mer, tobbe lyckas ta 5 och jag 2. Andra båten trollade mest, vilket de förlorade på, 2 gäddor fick de som utdelning, största av Adam på 1,5 kg. Så vi vann alltså med 7-2 och fick dessutom störst, inget monster precis, men kul fiske och en härlig dag. Kul med nytt vatten och fin sjö, undrar om de stora kan lura där?

2 kommentarer:

  1. Hallå Albin

    Det går riktigt bra för dig ser jag.

    /Renz

    SvaraRadera
  2. Tack du! Men det går ju bättre för dig storfiskarn, tar ett tag innan jag lyckas som du ;)

    SvaraRadera